Αναταράξεις στην αγορά έφερε το «γάλα ημέρας» - Greece-Salonika| Ενημέρωση και Άποψη

NEWSROOM

Post Top Ad

Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2014

Αναταράξεις στην αγορά έφερε το «γάλα ημέρας»


  • Εντείνεται ο ανταγωνισμός καθώς οι βιομηχανίες του κλάδου ετοιμάζονται να εισέλθουν στη νέα αυτή κατηγορία ενώ η Friesland (NOYNOY) κατηγορεί για παραπλανητική διαφήμιση τη ΔΕΛΤΑ.


Η κίνηση της γαλακτοβιομηχανίας ΔΕΛΤΑ να λανσάρει το «γάλα ημέρας» προκάλεσε ήδη αναταράξεις στην αγορά. Ολες σχεδόν οι γαλακτοβιομηχανίες μελετούν διεξοδικά την...είσοδό τους στη νέα αυτή κατηγορία γάλακτος, ενώ την ίδια ώρα η ολλανδική πολυεθνική FrieslandCampina προσέφυγε στο Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας θεωρώντας παραπλανητική τη διαφήμιση της ΔΕΛΤΑ. Η συζήτηση της υπόθεσης έχει προγραμματιστεί για αυτή την εβδομάδα.

Το γάλα ημέρας - υποκατηγορία του παστεριωμένου γάλακτος (φρέσκο) - εντείνει τον ανταγωνισμό και αναμένεται με ενδιαφέρον η απήχησή του στην αγορά αφού ο κλάδος του παστεριωμένου γάλακτος εξακολουθεί και είναι ζημιογόνος σε αντίθεση με άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι ή το γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας (μακράς διάρκειας).

Η ΔΕΛΤΑ, θυγατρική της Vivartia, ήταν η πρώτη μεγάλη γαλακτοβιομηχανία που αξιοποίησε το θεσμικό πλαίσιο που ορίζει «το γάλα ημέρας» και με πλεονέκτημα ότι διαθέτει εργοστάσιο στην Αττική, κυκλοφόρησε από την περασμένη Δευτέρα μόνο σε επιλεγμένα σημεία, και όχι σε σπουπερμάρκετ, συσκευασία 1 λίτρου στην οποία αναγράφεται «Φρέσκο Γάλα της Ημέρας» με προτεινόμενη τιμή πώλησης 1,40 ευρώ το λίτρο.

Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο, το «γάλα ημέρας» συλλέγεται, για παράδειγμα, τη Δευτέρα, παστεριώνεται την Τρίτη, διανέμεται την Τετάρτη και διαρκεί ως και την Πέμπτη. Δηλαδή έχει διάρκεια ζωής δύο ημερών.

«Εντός 24 ωρών»
Η ΔΕΛΤΑ, όπως αναγράφει στη συσκευασία αλλά και με επίσημη ανακοίνωσή της την περασμένη Πέμπτη, αναφέρει ότι η συλλογή, η παστερίωση και η διανομή γίνονται εντός 24 ωρών και η διάρκεια του προϊόντος σύμφωνα με τη σήμανση είναι για άλλες δύο ημέρες. Δηλαδή συλλέγεται τη Δευτέρα, παστεριώνεται αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας, διανέμεται στα σημεία πώλησης το πρωί της Τρίτης και διαρκεί ως την Πέμπτη, για αυτό και η συσκευασία αναγράφει διάρκεια ζωής τριών ημερών.

Κατά τις πληροφορίες, η προσφυγή της Friesland και η κατηγορία για παραπλανητική διαφήμιση έχει να κάνει ακριβώς με τη μεγαλύτερη διάρκεια του γάλακτος που ορίζει η ΔΕΛΤΑ σε σχέση με ό,τι προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο.
Στην ανακοίνωσή της η ΔΕΛΤΑ, αφού αναφέρει ότι η ζήτηση για το προϊόν ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες, επισημαίνει τα εξής: «Για να φτάσει το γάλα τόσο φρέσκο, τόσο γρήγορα στους καταναλωτές στήθηκε στη ΔΕΛΤΑ ένα νέο ξεχωριστό και ευέλικτο δίκτυο συλλογής και μεταφοράς του από τον παραγωγό ως και το τελικό σημείο πώλησης».

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Friesland, που προσέφυγε για παραπλανητική διαφήμιση, δεν έχει στο χαρτοφυλάκιό της παστεριωμένο γάλα (φρέσκο) αλλά μόνο υψηλής θερμικής επεξεργασίας και έχει ταυτιστεί τα τελευταία 80 χρόνια με τα προϊόντα ΝΟΥΝΟΥ στην Ελλάδα που παράγονται από το νέο, σύγχρονο εργοστάσιό της στην Πάτρα.
Οπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, πρόκειται για μια αμυντική κίνηση αφού τους τελευταίους μήνες έχει καταγραφεί στροφή του καταλανωτικού κοινού στο παστεριωμένο γάλα που έχει διάρκεια ζωής ως 7 ημέρες - το μερίδιο σε όγκο έφτασε στο 55% της αγοράς - με αποτέλεσμα η Friesland να έχει χάσει μερίδια και προφανώς φοβάται ότι και με το «γάλα ημέρας» η στροφή του κοινού θα ενταθεί.

Η μείωση της τιμής
Δεν είναι τυχαίο ότι η Friesland πρόσφατα προχώρησε σε μείωση της λιανικής τιμής κατά 5% για να διαφυλάξει τις πωλήσεις της και ως leader στο γάλα υψηλής θερμικής επεξεργασίας να προστατέψει και τα μερίδια όλης της κατηγορίας. Πολλοί είναι μάλιστα αυτοί που υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος όμιλος ήταν αυτός που τον περασμένο Μάρτιο και τον Απρίλιο κατά τη διάρκεια των συζητήσεων για τη μεταρρύθμιση της αγοράς πρωτοστάτησε στην απαλοιφή του όρου «φρέσκου» από τις συσκευασίες γάλακτος.

Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγοι και αυτοί που πιθανολογούν ότι η ΔΕΛΤΑ μετά την προσφυγή τής Friesland ίσως υποχρεωθεί να αναδιπλωθεί και να μειώσει τη διάρκεια ζωής του νέου της προϊόντος.

Προς το παρόν η διοίκηση της Vivartia έχει προγραμματίσει την ερχόμενη Τετάρτη συνάντηση με δημοσιογράφους για να αναπτύξει τα σχέδιά της στον τομέα του γάλακτος.

Μεταξύ άλλων, η ΔΕΛΤΑ σχεδιάζει να επεκτείνει τα σημεία πώλησης για το «γάλα ημέρας» εκτός από μεμονωμένους φούρνους και παντοπωλεία και σε αλυσίδες όπως ο Βενέτης, το Χωριάτικο και το Αρχοντικό.

Tου κ.Β.Κώτση
Bookmark and Share